Malý podnik, málo zákazníkov? Tipy a triky, ako to zmeniť

Asi najväčšou výzvou pre malé podniky je získavanie klientely. Najprv potrebujete nových zákazníkov, potom potrebujete, aby sa k vám noví zákazníci pravidelne vracali a to celé je jeden veľký začarovaný kolotoč. Navyše len za posledných päť rokov vzrástli náklady na získavanie nových zákazníkov o 50 %. Ako to teda urobiť tak, aby ste mali dostatok zákazníkov aj financií?

Malý podnik, málo zákazníkov? Tipy a triky, ako to zmeniť
(zdroj: unsplash.com)

Kto má byť vaším zákazníkom?

Prvý krok, ktorý musíte naprieč svojej úspešnej stratégii urobiť, je stanoviť si ciele. Na to potrebujete údaje – aké návyky majú klienti pri míňaní peňazí vo vašom podniku? Akým spôsobom s ním interagujú? Získajte demografické údaje a informácie o správaní a na základe nich vytvorte profily zákazníkov, na ktorých môžete cieliť. Tak dokážete zároveň vytvoriť plán, ako takýchto potenciálnych zákazníkov osloviť v najefektívnejších bodoch kontaktu. Pozor, stratégia získavania zákazníkov však musí byť prispôsobiteľná, naplánované náklady by vás nemali brzdiť, keď sa váš podnik rozrastie.

Obsah je alfa aj omega

Dnešný spotrebiteľ nechce kúpiť len tak hocičo. Prvoradým je vždy obsah – dnes sa už dá kvalitný a vizuálne pútavý vytvoriť aj cez ľahko užívateľsky dostupné nástroje, ako napríklad Adobe Express alebo Adobe Premiere Rush, ktoré zvládnu aj tí, čo nemajú skúsenosť s marketingom či tvorbou dizajnu. Nezabúdajte, že obsah, ktorý máte na webovej lokalite a iných kanáloch by mal neustále zodpovedať potrebám cieľového publika. A keď ho už vytvoríte, mali by ste zabezpečiť, aby ho ľudia s vaším ideálnym profilom aj našli. Napríklad pomocou analytického nástroja zistite, čo zákazníci hľadajú, keď navštívia vašu lokalitu, a pridajte do svojho obsahu kľúčové výrazy.

Odmieňajte verných

Stáva sa vám často, že zákazníci nájdu vašu webovú lokalitu, vyberú produkt, prejdú do pokladne, no ešte pred dokončením nákupu odtiaľ odídu? Dôvodom je zrejme to, že ich v procese platenia niečo odradí. Najčastejšie to býva cena a náročnosť procesu platenia. Ak zákazník počas finálnej fázy nákupu narazí na skryté poplatky alebo nečakane vysokú cenu doručenia, pravdepodobne sa pokúsi nájsť lepšiu možnosť inde. Prípadne môže byť na vine aj to, že celý proces trvá dlho a má príliš veľa krokov. Ak je to možné, zvážte ponúknutie bezplatného doručenia alebo prípadnú plnú refundáciu, zákazníci sa tak budú pri nakupovaní online cítiť bezpečnejšie a istejšie. Vytvorte vernostný program pre stálych zákazníkov – tak zabezpečíte, aby sa tí, čo si už u vás niečo kúpili, opäť vrátili.