E-mailový marketing – (staro)nový trend v získavaní zákazníkov

Aj keď vám mnohí budú tvrdiť opak, najstaršie digitálne médium má svoje opodstatnenie aj dnes. Budúcnosť vraj patrí sociálnym sieťam – to sa ale s e-mailom navzájom nevylučuje. Ako teda vybudovať vo svojej firme naozaj dobrú stratégiu newsletterov a direct mailov?

E-mailový marketing - (staro)nový trend v získavaní zákazníkov
(zdroj: unsplash.com)

E-maily si môžete kúpiť

Predtým, než sa pustíte do plánovania cieľov, obsahu a samotnej tvorby newslettrov, musíte si vybudovať databázu e-mailových adries svojich potenciálnych klientov, na ktoré budete svoje správy adresovať. K získaniu, ale aj neustálemu rozširovaniu portfólia kontaktov vedie viacero ciest. Väčšina spoločností svoju databázu kontaktov buduje pracne a poctivo, no existujú aj menej namáhavý spôsob, kedy si balík e-mailových adries jednoducho zakúpite. Ak stále pochybujete, či je e-mailový marketing tou správnou cestou, možno vás presvedčia výslekdy štúdie, podľa ktorej je e-mail jedným z najväčších zdrojov pre získavanie analytických údajov. A čo je najpodstatnejšie – až 72 % zákazníkov pred sociálnymi sieťami uprednostňuje prijímanie reklamného obsahu prostredníctvom e-mailu.

Nalákajte klientov na súťaže

E-mailový marketing je len taký dobrý, aká je dobrá databáza vašich kontaktov. Ako si teda e-mailové adresy získať, ak ich nechcete kupovať? Najjednoduchšia a najzákladnejšia technika sú webové formuláre umiestnené priamo na vašej webovej stránke. Najčastejšie majú podobu formulárov na prihlásenie sa k odberu noviniek. Určite ste si všimli, že takýto spôsob najčastejšie používajú rôzne internetové obchody. Využiť môžete aj formuláre v podobe vyskakovacích pop-up okien. Ich výhodou je, že návštevník webu je na formulár upozornený buď okamžite, alebo o niečo neskôr. Na niekoho však takéto okná pôsobia obťažujúco a rušivo, takže sa môže stať aj presný opak – osoba nielen že nezanechá svoju e-mailovú adresu, ale rovno web stránku opustí. Ak ale do vyskakovacieho okna zakomponujete odmenu, ktorej druh závisí od zamerania vášho webu, túto hrozbu výrazne znížite. Návštevníkom môžete poskytnúť na výmenu za ich mailovú adresu napríklad zľavu, e-book alebo akýkoľvek typ VIP členstva. Na zbieranie e-mailových kontaktov môžete využiť aj súťaže. Stačí sa opýtať jednoduchú otázku a ako výhru poskytnúť jeden zo svojich produktov. Samozrejme, zapojenie sa do súťaže musí byť podmienené poskytnutím e-mailovej adresy.

Aj čas odoslania e-mailu je dôležitý

Ak na svojom webe ponúkate obsah v podobe atraktívnych článkov z rôznych oblastí, nezabudnite na koniec každého článku umiestniť výzvu k prihláseniu odberu nových blogov. Pomôcť vám môže aj Facebook – jeho reklamný formát Facebook LeadAds vám môže zaplniť databázu kontaktov priamo z prostredia Facebooku. V prípade, že už máte jasno, akým spôsobom získate e-maily a akú cieľovú skupinu sa rozhodnete newslettrami či direct mailami osloviť, nezabudnite si stanoviť aj ciele a metriky, ktoré budete sledovať. V neposlednom rade sa zamyslite aj nad niekoľkými záverečnými detailami: aké nástroje budete používať na rozposielanie e-mailov? Ako často a kedy budete vlastne e-maily posielať? V niektorých prípadoch sa osvedčila iba metóda pokus-omyl, a tak trpezlivo skúšajte a vyhodnocujte výsledky svojho e-mailového marketingu, až kým ho podobne ako iné druhy firemného marketingu nastavíte presne na svoje potreby a ciele.