Množstvo menších podnikateľov začína tak, že si vytvorí nejaký podnikateľský zámer a presne si určí, čomu sa bude venovať. Zabúdajú ale na to, že prichádzajú do priestoru, ktorý sa nazýva trh, a tam sa už množstvo subjektov nachádza. Prečo je dôležité, aby ste si na začiatok svojho podnikania vykonali detailnú analýzu trhu?

Spoznajte svojich zákazníkov
V prvom rade je analýza trhu dôležitá preto, aby ste zistili zloženie vašich zákazníkov a tiež potenciálnych zákazníkov. Takýto prieskum viete vykonať napríklad prostredníctvom dotazníka. Z týchto informácií potom budete čerpať pri nasledovnej analýze. Dôležité je roztriediť si ľudí z vašej cieľovej oblasti podľa vami stanovených kritérií. Podľa toho potom budete stavať ďalšiu stratégiu, či už v oblasti predaja alebo marketingu.
Dôležitá je aj konkurencia
Okrem zákazníkov by mali byť pre vás dôležité aj ďalšie subjekty na trhu. V prvom rade je to konkurencia, ktorá sa vám bude snažiť získaných zákazníkov prebrať. Analýza konkurencie slúži na to, aby ste zistili, aké sú ich triky, na čo sa zameriavajú a čo je ich cieľom. Len keď budete poznať svoju konkurenciu, tak s ňou môžete súperiť. No a netreba zabúdať ani na dostupných dodávateľov, médiá alebo štát, ktorý vplýva hlavne na právne veci.