Množstvo menších podnikateľov začína tak, že si vytvorí nejaký podnikateľský zámer a presne si určí, čomu sa bude venovať. Zabúdajú ale na to, že prichádzajú do priestoru, ktorý sa nazýva trh, a tam sa už množstvo subjektov nachádza. Prečo je dôležité, aby ste si na začiatok svojho podnikania vykonali detailnú analýzu trhu?

Prečo by ste mali začať svoje podnikanie prieskumom trhu?
Prečo by ste mali začať svoje podnikanie prieskumom trhu? (Foto: pixabay.com)

Spoznajte svojich zákazníkov

V prvom rade je analýza trhu dôležitá preto, aby ste zistili zloženie vašich zákazníkov a tiež potenciálnych zákazníkov. Takýto prieskum viete vykonať napríklad prostredníctvom dotazníka. Z týchto informácií potom budete čerpať pri nasledovnej analýze. Dôležité je roztriediť si ľudí z vašej cieľovej oblasti podľa vami stanovených kritérií. Podľa toho potom budete stavať ďalšiu stratégiu, či už v oblasti predaja alebo marketingu. Budete potrebovať vedieť aj fakturačné údaje Vašich firemných zákazníkov, IČO, DIČ, poprípade aj IČ DPH.

Dôležitá je aj konkurencia

Okrem zákazníkov by mali byť pre vás dôležité aj ďalšie subjekty na trhu. V prvom rade je to konkurencia, ktorá sa vám bude snažiť získaných zákazníkov prebrať. Analýza konkurencie slúži na to, aby ste zistili, aké sú ich triky, na čo sa zameriavajú a čo je ich cieľom. Len keď budete poznať svoju konkurenciu, tak s ňou môžete súperiť. No a netreba zabúdať ani na dostupných dodávateľov, médiá alebo štát, ktorý vplýva hlavne na právne veci.