Ak ste už počuli o bloggingu, ale ešte nie o guest blogging, tak v podstate ide iba o tvorbu obsahu pre iné webstránky. Má mnohé výhody – najmä, ak si už so svojou stránkou neviete rady, prípadne naopak, chcete svojím know-how pomôcť aj iným a privyrobiť si. Ako teda na to?
Pomôžete iným, ale aj sebe
Blog pomáha biznisu – to už vie asi každý podnikateľ. Guest blogging alebo guest posting je jedna z najnovších a najúspešnejších content marketingových metód a SEO taktík, ktorá zvyšuje kredibilitu a zabezpečuje dobré pozície vo vyhľadávačoch.
V praxi to znamená, že ak máte napríklad webstránku o cvičení, môžete sa dohodnúť s autorom webstránky o zdravej strave, že pre neho napíšete blog o tom, ako sa najlepšie stravovať, ak chcete schudnúť. Nejde tu iba o „láskavosť“ alebo zvýšenie sledovanosti tretej osoby – naopak, do autorského popisu môžete vložiť spätný odkaz na svoj web a získate tak aj nových čitateľov pre seba.
Budujte vzťahy aj pri podnikaní
Asi každému hneď napadne, že ak mám nápad na dobrý obsah, prečo by som ho mal zdieľať na cudzej a nie svojej stránke? Realita je však taká, že kvalitný obsah na dobre cielenom mieste na spriatelenom webe môže pomôcť obom stranám. Už len vďaka tomu, že druhá strana má možno väčšiu cieľovú skupinu a viac sledovateľov, ako vy.
Guest blogging môže pomôcť okrem iného aj budovať vzťahy v odvetví. V súčasnosti sú predsa populárne spolupráce medzi viacerými značkami, prípadne odborníkmi na spriatelené oblasti. Všetkým zúčastneným to môže pomôcť pritiahnuť nové publikum v ich cieľovej skupine.
Predaj a nakupovanie online je asi jednou z najrozšírenejších foriem podnikania na internete. Staňte sa aj vy na chvíľu zákazníkom a pozrite si napríklad tieto skvelé zľavové kódy, alebo priamo navštívte https://www.zlavove.sk/, kde nájdete veľké množstvo kvalitných produktov za výhodné ceny.
Oplatí sa začínajúcim podnikateľom
Ak sa pýtate, ako zlepšiť organickú návštevnosť svojho obsahu cez vyhľadávače, je to prostredníctvom guest bloggingu možné dvoma spôsobmi. Buď budete publikovať kvalitné texty na kredibilnom portáli (najmä takom, ktorý má rád Google), alebo tvoriť spätné linky, čiže tzv. link building. Môže ísť, samozrejme, aj o kombináciu oboch možností.
Kedy sa teda guest blogging naozaj oplatí? Predovšetkým v prípade, že ste začínajúci podnikateľ, prípadne ešte stále nemáte dostatočne veľkú čitateľskú základňu. Guest bloggingom k sebe tak môžete pritiahnuť presne tých ľudí, ktorých bude obsah vášho webu zaujímať a budú ho považovať za hodnotný.
Guest blogging je tiež forma, ako o sebe dať vedieť a ukázať publiku, že ste naozaj expert vo svojej oblasti. Takéto hosťovské blogovanie podporuje váš status odborníka, pretože v blogoch sa vyjadrujete k témam, ktorým rozumiete. Ak bude ich obsah kvalitný, čitatelia vás veľmi rýchlo začnú vnímať ako autoritu.