Online marketing – oplatí sa do neho investovať ?

V súčasnosti veľmi trendová téma pre podnikateľov je online marketing a online propagácia na sociálnych sieťach, pomocou reklám na stránkach alebo špeciálne kampane zamerané na prípravu uvedenia produktu na trh. Aj keď stojí táto reklama veľmi veľa peňazí, dokážete z nej veľmi dobre vyťažiť. Oplatí sa ale tak veľa investovať, aj keď je tu riziko, že neuspejete?

Online marketing – oplatí sa do neho investovať ?
Online marketing – oplatí sa do neho investovať ? (Foto: pixabay.com)

Záleží od zamerania a cieľovej skupiny

Toto je najväčší faktor, ktorý rozhoduje o tom, či by ste mali ísť do online reklamy a propagácie alebo nie. Jednoznačné áno by ste si mali povedať, ak sa váš biznis zameriava na vekovú skupinu od 10 do 30 rokov. To sú práve tí ľudia, ktorí dennodenne navštevujú sociálne siete a rôzne internetové stránky.

Taktiež je rozhodujúca vaša aktivita na sociálnych sieťach. Musíte ich jednoducho vedieť zaujať, keďže súčasný zákazník je veľmi náročný a rozhoduje sa naozaj poriadne, kde svoje peniaze investuje. Ak sú vašou cieľovou skupinou starší, prípadne mladší ľudia, investovať sa vám skôr oplatí do televíznej reklamy alebo letákov.

Dobrý príklad za všetky

Obľúbený web, ktorý vyberá najlepšie zľavové kódy, zľavy, akcie a výpredaje stoviek obľúbených slovenských obchodov https://www.kuponyzdarma.sk/ by už dnes nepoznal len málokto. Je to práve vďaka veľmi dobre zacielenej internetovej reklame. Na webe sú zľavy práve pre online nákup. preto ich reklamu vidíme práve na internete.

Aký druh reklamy zvoliť?

V prípade, že ste sa už rozhodli, že do tejto reklamy idete, musíte prísť na to, aká forma online reklamy by bola pre vás najvhodnejšia. V súčasnosti sú aj špeciálne zamerané spoločnosti, ktoré sa vám o online marketing postarajú, či už sa jedná o nejaké originálne texty, správu sociálnych sietí, kampane alebo celkovo PR. Odborníci sa zhodujú, že trend je jasný, z dlhodobého hľadiska sa najviac oplatí obsahová reklama v podobe budovania spätných odkazov. Práve vďaka nim vás google vo vyhľadávaní posúva vyššie a váš web si tak môže nájsť čoraz viac zákazníkov.

Máte teda toho na výber množstvo, či už zaplatiť si kampaň cez sociálne siete alebo plánované súťaže, kde budú ľudia musieť zdieľať váš príspevok s ostatnými priateľmi. Výber je len na vás. Hlavné je spraviť to kvalitne, aby peniaze, ktoré ste do toho investovali neboli ako vyhodené von oknom.